Kladenský maratón – „Nemysli a běž“

Abych se přiblížil svému dlouhodobému cíli 50 let/50 maratónů, musím se trochu snažit. Takže jsem se zaregistroval i na letošní maratón v Kladně. Jenže jsem zapomněl zaplatit včas startovné. Nu což, zaplatím na startu, zas o tolik dražší to není (500,- Kč). Večer před závodem si pečlivě připravuju věci a itinerář cesty. Budíka nastavuju na 6:30, abych se stihl v klidu nasnídat a tak…

Sobota ráno. Budím se samovolně až v 8:05. Sakra. Skáču z postele, rychle oblíknout, popadnout batoh a jedu do Kladna. Snídaně se nekoná, cestou v autě požírám piškoty a zapíjím ionťákem. V Kladně na parkovišti u stadionu jsem v 9 hodin. Registrace v pohodě, startovní číslo mě trochu uklidňuje. Dojídám se banánama a připravuju se na start. Na startu pochopitelně je spousta známých – tenhle maratón je mezi zkušenými běžci velmi populární.

(c) strejda6 Chvíli po desáté je závod odstartován. Necelá dvě kolečka na stadionu po tartanu a odbočujeme do lesoparku. Ten je po pátečních deštích nasáklý vodou, místy vypadá jak lužní lesy (jen ti bobři chybí). Vlhkost vzduchu je značná, což poznamenává celý závod. Jak tak koukám na svůj tepák, od začátku tepu cca o 10 bpm víc, než bych měl😦 Diskuzní skupinka, se kterou jsem běžel docela dlouho po startu v Unhošti, mi tentokrát zdrhá prakticky hned po startu. Po každém pětikilometrovém okruhu probíháme kolem stadionu, kde je i občerstvovačka a tak… Koukám na odbočku k cíli a nahlas rozvažuju: „Tak jsem myslel, že už to zatočíme k cíli!“ Známý, který v těch místech dělal „směrníka“ mě ovšem potěšil, řka: „Nemysli a běž“. Pěkné maratonské motto🙂 Běžím až cca do 25.km. Pravda, furt jsem se propadal startovním polem dozadu, ale víceméně to šlo. Pak nastupuje krize. Naštěstí dáváme dohromady trojici, kde jsme na tom všichni velmi podobně. Jeden, jako druhý, jako třetí, svorně zjišťujeme, že netrénovat, a pak nastoupit na maratón s přesvědčením, že „teď to doženu“, prostě nefunguje. V průběhu dalších kilometrů se nám trojice rozpadá, jeden kolega to vzdal, další mi utekl dopředu (dobře, utekl není přesný termín – prostě pajdal trochu rychleji). Já hodně chodím, ale chodím rychle, takže ztráta není tak tragická. V posledním okruhu se zas trochu rozbíhám, a v cíli jsem nakonec za 4:35:20, což je tedy rozhodně hodně špatný čas, na druhou stranu odpovídá mé hodně špatné kondici😦 Přehled mezičasů v tabulce:

V cíli dostáváme pěknou medaili, chuťově neidentifikovatelné párečky a asi byla i tombola, což ovšem nevím, neb jsem byl ve sprše (teplá voda i pro losery na konci startovního pole). No, pozitivní čárka do cíle 50/50 je doma, i když na ní pyšný být nemůžu. Uvidíme za měsíc ve Stromovce…

Občerstvení v průběhu závodu: 1x Nutrend Enduro Snack gel, 1x Nutrend Gutar, 3 tablety Nutrend AntiCramp, 1 tableta Enervit GT Sport a z občerstvovačky cca 1 banán, nějaká cola a voda.

  • Oficiální výsledky najdete ZDE
  • Pěknou galerii fotek najdete TADY (je odtamtud i ta moje výše, autorovi děkuji)
Příspěvek byl publikován v rubrice Sport. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

