Pražský maraton 2014

Loni byl tento populární závod bohužel zrušen – povodně poškodily areál PSK, kde mívá závod své útočiště. Letos už to mělo být OK, takže se závod zase konal. Zaregistrovaný jsem byl už od července. Díky tomu jsem získal nízké startovní číslo 89. Předpověď slibovala krásné počasí a byla víc, než naplněna. Na místě startu jsem byl i přes drobné obtíže (uzavřená přístupová cesta od autobusu) včas. Dostal jsem startovní číslo a měřící čip (pro přidělání na botu). V šatnách PSK byl místa dostatek, takže jsem se v klidu připravil a dostavil se na místo startu. Tento závod je populární zejména mezi zkušenými běžci, potkal jsem se tedy už před startem se spoustou známých. A další byli během závodu na trati a povzbuzovali závodníky. Za to jim patří nehynoucí vděk🙂

Takže – v 10 hodin je závod odstartován. Běží se mi fajn, ale tak po pěti kilometrech se začínají ozývat střeva. Sakra. Pomalu mě předbíhá Petr (viz „diskuzní klub v Unhošti“). Nakonec cca na sedmém kilometru musím „do depa“, což mě stojí asi 7 minut. S uvolněným pocitem se vracím na trať. Díky posunu pořadím dozadu teď spoustu lidí předbíhám. Fajn pocit. Ve třetím a čtvrtém okruhu se to ustáluje, ale začínají mě předbíhat „chrti“ o kolo. Bohužel vůbec nevím, jak běžím – sporttester mi chcípnul už asi po deseti kilometrech. Prakticky bez chození (jen kolem občerstvovačky a jeden pidikopeček v centru Stromovky) se dostávám až na 30.kilometr. Super. Pak už je to horší, ale pořád se držím v poměru cca 1:2 chůze versus běh…minimálně. Různě se míjíme s několika podobně „cupitajícími“ kolegy. To vydrží až na 41.kilometr. Tam nás zezadu dotahuje dvojice běžec-běžkyně a strašně hecují. To jednomu prostě nedá. Takže se připojuju do skupinky. S námi běží i několik fanoušků. Dotahujeme dalšího běžce (utekl mi asi před dvěma kilometry), také se připojuje. A další…Začíná to být fakt mazec🙂 Vůdčí dvojice ale pomalu stupňuje tempo, všichni odpadají, visím jen já…a já odpadám až asi 100 metrů před cílem. V každém případě to bylo super, oběma v cíli výrazně děkuji. Můj oficiální čas je 4:26:12. S přihlédnutím na WC pauzu by to bylo pod 4:20, což víc než odpovídá mé současné kondici a naběhaným objemům = jsem spokojen.

Občerstvení během závodu: před startem jeden Nutrend Gutar, druhý na 17.km, jeden Nutrend EnduroSnack, cca jeden banán z občerstvovačky a nějaká voda a ionťák tamtéž.

Po závodě se mi ještě podařilo získat docela dobré párečky (záhy došly a byla jen polévka), k tomu lahodné a vyhlášené rohlíčky z pekárny Kabát (musím to napsat, protože jsou prostě nejlepší). Se sprchou to bylo horší – nevím, jestli měli teplou vodu první běžci, ale já určitě ne. No a cestou na bus jsem si nechal vytisknout pěkný diplom s výsledkem. Byl to můj 32.maraton, a letos čtvrtý. Pilně pracuji na cíli 50let/50maratonů🙂

  • Oficiální výsledky najdete ZDE
  • Pár fotek najdete třeba TADY (je odtud i ta jedna výše – díky za ní)
  • Další fotky třeba TADY, nebo TADY
Příspěvek byl publikován v rubrice Sport. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

