Tak mám zase o šíp míň…

Protože mám zítra v plánu běžet maraton, nechtěl jsem se dnes pouštět do žádných fyzicky náročnějších aktivit. A protože už jsem dlouho nebyl střílet z kuše, rozhodl jsem se jí zajet provětrat na střelnici v Berouně. Ono tedy lze z kuše legálně střílet prakticky kdekoliv, ale na tý střelnici mám jistotu, že nikoho neohrozím a navíc i (malou) šanci, že najdu šíp, i když se netrefím do terčovnice.

Kuši jsem měl doma rozebranou na prvočinitele, takže včera večer jsem se bavil skládáním. Dneska jsem tedy složenou kuši, deset šípů, napínák na tětivu a terčovnici hodil do auta a vyrazil jsem k Berounu.

Chvíli mi trvalo, než jsem se rozstřílel. Když už mi to na 25 metrů lítalo dobře (první fotka), přesunul jsem se na stovku. Optimisticky jsem si dal terčovnici fakt až na těch 100 metrů. No, dvě rány = dva ztracený šípy (jeden jsem teda pak našel). Zacouval jsem tedy na 50 metrů. Tady jsem terčovnici trefoval docela s jistotou, po pár desítkách ran už i soustřely byly velice pěkné. A to používám nejlevnější noname karbonové šípy! Jenže natahování takto silné kuše je docela dřina a už jsem toho začínal mít dost…takže konec, pokračování příště.

Z dnešního střílení mám dva poznatky:

  1. S optikou, kterou na kuši aktuálně mám, lze super střílet maximálně cca na 60 metrů (bez překlikávání na optice, jen podle osnovy). Na delší vzdálenost osnova nestačí. Takže by to chtělo buď jinou optiku, nebo náklopnou montáž.
  2. Na spodní stranu těla kuše budu muset dokoupit rail, abych tam mohl přehazovat bipod z CZ858. Kupovat bagy na podkládání a tahat je s sebou se mi vůbec nechce, podkládat to batohem, nebo srolovanou bundou (jako jsem to dělal dneska), je taková nouzovka…bipod bude ideální.

No, a zásadní výhoda kuše je v tom, že se po střílení nemusí čistit. Jen se navoskuje tětiva.

Příspěvek byl publikován v rubrice Armáda, Sport. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

