Pražský mezinárodní maraton 2015

Tak jde do tuhého. První letošní maraton je tady. V pátek jsem si byl v Expu vyzvednout startovní číslo a pásku na ruku opravňující mě ke startu ze sektoru A. Jako Silver Pim King už podruhé využívám tuhle možnost. Navíc většina mých známých a kamarádů jsou taky buď Kingové, nebo eliťáci, takže je tam najdu pěkně pohromadě. Jinak v Expu byla k vidění spousta různých sportovních hadříků, doplňků, botiček a dalšího vybavení. Jako každým rokem jsem ve slevě nakoupil ponožky Moose. S ponožkama se obecně roztrhl pytel…nabízeli je snad všichni. Jestli to takhle půjde dál, začne je snad nabízet i Garmin…

Dneska ráno jsem posnídal piškotky a dlouho jsem spekuloval, co na sebe. Nakonec beru tříčtvrteční běžecké kalhoty a funkční triko s dlouhým rukávem. Už cestou na start pod Václavákem potkávám Evžena se Sárou. Zařadili jsme se tedy do sektoru A a čekali na start.

Hned po startovním výstřelu se všichni kolem rozběhli, jako kdyby nás čekala desítka, a ne maraton. Já jsem se asi po kilometru dal dohromady s jednou běžkyní, běžící tempem, které jsem považoval za rozumné. Jenže už asi zhruba na desátém kilometru zjišťuju, že je to na mě moc…takže jsem na 12.kilometru zpomalil a běžkyně mi utekla. Dál jsem se prokousával závodem víceméně sólo a až do cca 25.kilometru mi to běželo relativně OK. Před obrátkou na Smíchově ale přišla krize, sotva jsem se plazil. Naštěstí jsem se na 30.kilometru dal dohromady s dalším běžcem, který na tom byl podobně, takže až do Holešovic jsme valili spolu a navzájem se trochu povzbuzovali. Pak kolega odpadl, zase jsem běžel sólo až na dlouhou rovinku v Karlíně. Tam jsem se seběhl s dalším maratóncem a víceméně společně už jsme to doklepali až do cíle. Reálný (čipový) čas mám nakonec 4:21:27, což není nijak super, ale vzhledem k mé současné (ne)netrénovanosti to +/- odpovídá. V cíli jsme obdrželi skoro půlkilové medaile, nějakou vodu a přes zázemí na Ovocném trhu si dali rozchod do metra a domů.

Co se oblečení týče, tak zhruba první půlku závodu mi bylo dost teplo, ale jak se pak ochladilo a navíc jsem zpomalil, bylo to tak akorát. Výživa: před startem jeden Nutrend Gutar. Během závodu pak cca na 20.km Nutrend Gutar, od 25.km postupně jeden Nutrend EnduroSnack a jeden Nutrend CarboSnack (ten cca na 37.km), jedna tableta Enervit GT Sport, průběžně banány a voda z občerstvovaček.

  • Oficiální výsledky najdete ZDE
  • Fotky: velkou galerii najdete třeba TADY. Další třeba ZDE, ZDE, nebo TADY
  • Pár „oficiálních“ fotek je TADY a jedno „personalizované“ video ZDE
Příspěvek byl publikován v rubrice Sport. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

