Na 100 metrů dobrý, na 300 metrů špatný

Dneska jsme s Pavlem a Radimem podnikli výlet na střelnici Placy, abychom konečně prohnali ty odstřelovačky na trochu větší vzdálenost. Pavel už tam jednou byl, tak nás odnavigoval ke střelnici šikovně schované v lese. Je to tam moc pěkné. Nové rámy na terče, šikovné stojany na ně, možnost střelby až na 400 metrů. A abychom se k terčům moc nenaběhali, půjčili nám místní luxusní limuzínu🙂 a špičkový pozorovací dalekohled Swarovski. Správce střelnice na nás dohlížel jen chvilku, když zjistil, že se skutečně trefujeme do terčů a nelítá nám to všude možně, nechal nás našemu osudu.

P1010207

Všichni jsme to nejprve zkoušeli na 100 metrů a když nám to lítalo jakž-takž dobře, posunuli jsme to na 300 metrů. Měl jsem z internetu vytištěnou balistickou tabulku pro náboje PPU Match HPBT 168gr, které používám já i Radim. Pavel měl o trochu dražší S&B Match (se stejnou střelou). Podle tabulky střela padá (při optice nastřelené na 100 m) na 300 m o 48,8 cm. Na mé optice jeden klik na 300 m = 3 cm. To tedy vychází cca na 16 kliků nahoru. Naklikal jsem to a začal zkoušet. Rozptyl byl bohužel dost velký, tak 30 cm (viz obrázek terče níže). Protože to podobně blbě lítalo i Radimovi, nakonec jsme usoudili, že to do značné míry bude municí. Pavlovi to totiž chodilo excelentně a to přece není možný, aby byl o tolik lepší🙂

Stříleli jsme něco málo přes dvě hodiny a finální poznatek tedy je, že balistika a výpočty fungují, ovšem na delší vzdálenosti to chce lepší krmení. PPU si nechám na 100 metrů, tam ještě chodí dobře. Cestou zpátky do Prahy jsme ještě udělali zastávku na významný pozdní oběd v hospůdce v Hluboši. Ideální tečka za parádně stráveným dnem.

Příspěvek byl publikován v rubrice Armáda. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

13 reakcí na Na 100 metrů dobrý, na 300 metrů špatný

  1. vonrammstein napsal:

    Moc krátkej lauf na takovou dálku. Lepší munice to zvedne tak max o 20%. Což jistě není málo, ale nástřel o veikosti pivního tácku z toho určitě nebude. Tyhle zbraně na to nejsou stavěný.

    • Serža napsal:

      Uvidíme🙂 tyhle střely 168grs jsou takovej střed, chtěl bych zkusit lehčí (FMJ 9,55g/147grs) i těžší (HPBT 11,7g/180grs), co bude lítat líp. Ale je jasný, že ta krátká hlaveň je limitující. Mě stačí, když trefím bubáka na 400m na první, což trefím🙂

      • vonrammstein napsal:

        Slušnej výkon🙂 Určitě bych vsadil na ty těžší, budou při letu o hodně stabilnější.

      • Serža napsal:

        zas je otázka, jestli z tý krátký hlavně ty těžký střely ještě budou dost rychlý…aby cíl neslyšel výstřel a neuhnul mi🙂

      • vonrammstein napsal:

        Taky fakt. Ale zkušenost mi říká, že ty lehký budou daleko náchylnější na povětrnostní podmínky a rozptyl bude tím pádem větší. Nejlíp by nám to asi osvětlil kamarád, bývalej policejní sniper, ale ten zrovna sedí za pokud o vraždu.

      • Serža napsal:

        inu, jak se říká „kdo s čím zachází, tím také schází“🙂 s těma nábojema to nějak vymyslím – vyzkoušíme, uvidíme…

      • Koul napsal:

        Není pravda, že by měla délka hlavně extra vliv na přesnost střelby, mnohem více záleží na přesnosti zpracování hlavně a ostatních částí zbraně, střelivo má naopak drastický vliv na přesnost. Mně se osvědčilo, když jsem začal přebíjet a udělal si náboj přesně na komoru/pušku, na 150m jsme se pak vešli do 5ti cm a to jsme amatéři😀
        http://www.thetruthaboutguns.com/2013/10/daniel-zimmerman/the-truth-about-barrel-length-muzzle-velocity-and-accuracy/

      • Serža napsal:

        já samozřejmě vím, že ideální je přebíjet…ovšem nemám vybavení, finančně jsem v háji výhledově na dva roky dopředu tak, že i nemůžu dát ani pivo a bydlím v bytě 25m čtverečních – to bych to vybavení na přebíjení musel mít v posteli

    • vonrammstein napsal:

      Počkám sobě na report🙂

  2. fenri napsal:

    Seržo střílím 20″ Rem700 Tactical (tedy totéž co Ty + 10cm), v originální hnusné gumové pažbě a na 300m v Ludvíkovicích cca 65mm na 300m (zatím vystříleno 120 ran, jsem tak na 5% potenciálu pušky). A to jsem fakt levej. Gong na 425m deset ran z deseti. Problém bude ve střelivu, ne v pušce. Cpu tam přebíjené Lapua Scenar 167gr. v obyč SB hilznách a s Lovexem. Pořid Remingtonu lepší krmení a bude MNOHEM lépe.Hlavu vzhůru!

    • Serža napsal:

      tomu v podstatě pevně věřím🙂 to levný krmení je OK na těch 100m, na delší vzdálenost to chce něco lepšího, jak jsem tu již uváděl, přebíjení pro mě nepadá v úvahu, tak vymyslet jiný cenově snesitelný tovární střelivo. Jenže to chce čas a peníze na testování a v současnosti jsem s obojím na štíru. Jsem rád, když se dokopu na standardní stovku co mám „zadara“🙂

  3. Serža napsal:

    jen doplním, že ta bullpup sniperka na prvním obrázku je DesertTech SRS-A1
    https://deserttech.com/html/product_overview.php?product_id=2&load=product_overview

Napsat komentář

