Maraton Českým rájem 2015

Fakt nevím, proč to dělám. Nějak jsem se interně hecnul a přihlásil jsem se na tenhle maraton. Kamarádi mě dopředu varovali, že je to kopcovatý…a měli pravdu. K těm kopcům se navíc přidalo šílený vedro.

Vstávačka v 6:00, decentní snídaně, a pak autem valím přes MB a Sobotku do Prachova. Víte kde to je…o tom přece zpívá Ivan Mládek🙂 Na parkovišti na louce jsem byl mezi prvními…a to byl taky poslední úspěch dne. V poklidu se odprezentuji a mám spooooustu času. Na louce během předstartovní přípravy potkávám pár známých, kteří s tímto závodem už mají zkušenosti. Po diskuzi s nimi upravuji plán „čas do 5:00“ na „dostat se živej do cíle do 6:00“. Pomalu se přesouváme na start, který je od Prachova asi 800 metrů.

přesouváme se na start kromě hlásících se samí zkušení maratonci

Těsně po desáté hodině je odstartováno. Vše je krásné, teploty ještě snesitelné a nohy se těší na další kilometry. Držím se mezi běžci, kteří běží cca 11 km/h. Ovšem jak kilometry přibývají, skupinka nějak „krystalizuje“. V podstatě pohromadě běžím já, borec s velkým šátkem (s tím jsem vlastně běžel nejvíc), další s ALU folií na čepici a jeden „bosonohý“. Občas se někdo cítí dobře, tak trochu uteče dopředu, ale za kilák-dva se to zas srovná. Všichni čtyři už větší kopce programově chodíme. Dá se říct, že až do občerstvovačky na dvacátém kilometru je to v pohodě. Na tuhle občerstvovačku jsem si poslal banán, práškový ionťák (na rozdělání do bidonu, který mám na ledvince) a jeden CarboSnack gel. Na banán jsem se fakt těšil – na občerstvovačkách jsou standardně jen piškoty + voda. Už byl takový ten správně zralý, s černými flíčky na slupce, měkký a slaďoučký. Bohužel mi při loupání třetina banánu upadla a sežraly jí ty pruhovaný kurvy (nee rozhodčí, ale vosy).

někdo kupuje drahý boty, někdo nekupuje nic :-) každý se sluníčkem bojuje po svém

Borec se šátkem má doprovodnou slečnu v autě, dodává nám doplňkové občerstvení ještě během následujícího seběhu. Super. Nohy tuhnou. To už tak super není. Zhruba na 25.kilometru probíháme vsí, chlapík kropící zahradu nás polévá hadicí. Excelentní. A o necelý kilák dál je „dobrovolnická občerstvovačka“ z jednoho domečku…a je naprosto nejlíp zásobená z celého závodu. Mají pivo! Dal jsem půl kelímku na spláchnutí té sladké chemie. Mají také „sprchu“ z hadice, sprchování jsem trochu přehnal a čvachtá mi v botách. A mají i banán, tak jsem dohnal ten kousek, co mi předtím sežraly vosy. Po tomhle refrešmentu se nám zase kousek běží dobře, ale teplota stoupá a já zjišťuju, že musím pít asi 2x tolik, než v první půlce závodu. Na občerstvovačkách proto pokaždé doplňuju bidon v ledvince. Na úseku lesem do Mladějova (občerstvovačka na 35.km) mi to jde nějak dobře a nechávám ostatní tři kolegy za sebou. Bohužel, v Mladějově vybíháme (no, spíš vycházíme) na silnici vedoucí mezi poli = vedro je strašné. Mám trochu krizičku, předbíhá mě „ALU folie“. Kousek dál číhá doprovod borce se šátkem, využívám nabídky a jsem rád za trochu vody. Cesta se zvedá táhlým stoupáním. V největším kopci mě předjíždí motorka a posádka nabízí občerstvení. Je to obsluha z jedné z prvních občerstvovaček, kudy už všichni proběhli. Super nápad, support na trati. Postupně se blížím k cíli a začíná to vypadat optimisticky. Na občerstvovačce na 40.km potkávám „ALU folii“, ale jak já jsem přiběhl, on akorát odbíhá. Posledních pár kilometrů do cíle ho mám na dohled, ale o dohnání ani nepřemýšlím. Cílem nakonec probíhám v čase 5:46:04. Je to sice můj nejpomalejší maraton vůbec, na druhou stranu vzhledem k profilu trati (COŽE!!!!! NASTOUPÁNO JEN 689 METRŮ? Jsem myslel, že to je tak 3x víc…aspoň…Výškový profil viz níže.) a k počasí jsem rád, že jsem to vůbec dokončil. Navíc trať je o něco delší než maraton – odhadem tak 43,5 km.

Vole, benga! trosky :-) u chalup jsou občas k vidění podivuhodné věci

Občerstvení během závodu: 6x Enervit GT Sport tableta, 6x Nutrend AntiCramp tableta, 2x Nutrend CarboSnack gel, 0,5 litru Nutrend Unisport, 1x Sponser ionťák (nějakej Endurance, nebo jak se to jmenovalo, rozdělanej do 0,5l vody), 1x banán, trocha piva, asi 2-3 litry vody, asi 20 piškotů, 5 špendlíků (ovoce), 2 švestky (taky ovoce), mladej kukuřičnej klásek. Před závodem 0,5 litru Nutrend Unisport, po závodě 0,5 litru Sponser Regeneration a jedno nealko pivko.

Zhruba v 16:00 proběhlo vyhlášení vítězů, kterého jsem se bohužel nezúčastnil, protože jsem se na louce u auta snažil zout si boty a ponožky. Když se konečně povedlo, užil jsem si sprchu a pozávodní výbornou polívku + jedno nealko pivko. No a pak už jen nasoukat se do auta (což byla taky trochu výzva) a hurá domů…psát blog🙂 Tenhle závod hodnotím jako dost náročný, částečně i kvůli spartánským občerstvovačkám, na druhou stranu zážitek byl VELMI intenzivní a tedy utkvěl v paměti výrazně. Co musím vyzdvihnout byla bezchybná organizace, perfektní značení trati a pěkné diplomy v cíli. Jo a pěkná „nechací“ startovní čísla. Takže přístí rok znova?🙂

  • Obrovskou spoustu fotek z občerstvovačky u Tomčů (cca 25.km) najdete ZDE
  • Veliká galerie fotek je taky TADY (včetně cílových fotografií) a další pak TADY (pozor, tahle obsahuje velké množství vysušených žab a jiné havěti)
  • Oficiální výsledky závodu najdete ZDE
  • Rekapitulace závodu perem (vlastně klávesnicí) organizátora je TADY
  • A ještě reportáž na webu SvetBehu.cz
Příspěvek byl publikován v rubrice Sport. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na Maraton Českým rájem 2015

  1. Honza H napsal:

    slušnej očistec, v tom vedru se nic dlouhýho rychle nedá, proto končím PIMem a pak už radši jen kratší závody a kopce🙂 Když jsem viděl časy + časy z STRC ve Špindlu, tak moje „vyhřátá“ černá hora byla ještě pohodička!

    • Serža napsal:

      no, teplo bylo, ale já to běžel kvůli „čárce“🙂 takže na čas jsem nijak netlačil…a jako zážitek to bylo super. Teď se běží Žebrácká 25😉

  2. Pingback: Asics GEL-Impression 7 – first impression | Seržovo virtuální domeček

Napsat komentář

