Podzimní běh lyžařů – Senohraby

O tomhle krosovém závůdku jsem se doslechl náhodou v hospodě. Sice takové krátké (jen cca 8 km) závody moc neběhám, ale známý mi to tak vychválil, že jsem se rozhodl to zkusit a přihlásil jsem se. Předpověď počasí nevypadala moc dobře. Ráno jsem váhal nad botami. Věděl jsem, že je trať 100% kros, ale také mám vyzkoušeno, že na udupaných lesních pěšinkách jsou někdy silniční boty lepší. Nakonec jsem vzal GTX krosovky a byla to rozhodně volba dne.

Už cestou do Senohrab vlakem jsem se potkal s pár známými, takže místo startu a registrace jsme pak v mírném dešti hledali společně. Louka pozvolna se měnící v bahniště dávala tušit, v jakém duchu bude trať závodu. Dvouhodinové mrznutí mezi registrací a startem nám zpestřovaly závody dětí. Déšť chvílemi ustával a chvílemi naopak zesiloval.

(c) ski senohrabyProtože trať závodu je vedená po úzkých cestičkách, je start hlavních kategorií řešen intervalově, po trojicích. Na mě přišla řada ve 13:26. Ve trojici jsem měl Miloše Smrčku, který za to ovšem hned po startu vzal a zmizel do dáli. Moc jsem se tedy okolo rozhlížet nemohl, protože jsem měl co dělat, abych při klouzání dolů prvním seběhem udržel rovnováhu. Déšť zesílil. Celá trať závodu je vedena po luxusních pěšinách nahoru-dolů lesem a trochu po loukách. Bahna bylo až po uši. Zejména dole v několika malých roklích, které jsme překonávali, to bylo něco extra. Na druhou stranu jsem si říkal, že za sucha by to bylo super na biku. Po pár kilometrech jsem si sice na bahno zvyknul a botky držely výborně a neklouzaly, stejně mě ale pořád někdo předbíhal. Pořadí zatím neznám, ale odhaduji, že to bude někde hodně vzadu. Do cíle jsem se dostal v čase 0:49:14 (oficiálně), což v podstatě odpovídá mému odhadu před závodem (chtěl jsem to mít do 50 minut). Nastoupáno 176 metrů.

Protože bylo fakt hnusně, moc jsem se v místě cíle nezdržoval. Trochu jsem závod probral s kamarády (všichni byli rychlejší, než já), převlíkl jsem se a vydal jsem se na vlak. Když shrnu dojmy ze závodu, tak za nízké startovné výborně zorganizovaný závod, skvělá a dobře značená trať a i slušné občerstvení v cíli = pokud bude příští rok nějaké lepší počasí, poběžím zas.

  • Pár fotek najdete TADY (hlavně je tam vidět to bahno) a nebo TADY (odtud je i ta jedna nahoře, díky za ní)
  • Oficiální výsledky najdete ZDE
Příspěvek byl publikován v rubrice Sport. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

