Jarní maraton Unhošť

Po víc jak půl roce od loňského nepodařeného maratonu v Kladně jsem se odhodlal k pokusu o další kousek do sbírky. Předpověď počasí moc lákavě nevypadala. Teplota těsně přes 10°C, zataženo a když se to zvrtne, hrozil i déšť. S malým batůžkem věcí jsem se tedy ráno autem dopravil do Unhoště. Byl jsem tam mezi prvními, takže s parkováním žádný problém. Startovné velice lidové – jen 250,- Kč. No a pak mi zbývalo asi 1,5 hodiny do startu. V klidu jsem se připravoval, pokecal se spoustou známých a průběžně se dokrmoval.

Těsně před desátou se řadíme v ulici před sokolovnou. Startovací pistole selhala, ale i tak vyrážíme na trať. Běží se 10 okruhů. Postupně se dostávám do tempa a zjišťuju, že oblečení jsem odhadl správně. V prvních několika okruzích se držím v různých skupinkách běžců, ale pak mi vesměs utíkají dopředu, takže dál bojuju s tratí sólo. Jen v místech, kde se potkávám s běžci v protisměru, na sebe občas se známými mávneme a povzbudíme se. První dva okruhy jdu bez občerstvování – před startem jsem to trochu přehnal a potřebuju vytrávit. Pak už v každém okruhu dávám kousek banánu a trochu ionťáku, nebo vody. Půlmaraton mám za 1:55:42. Po 25.km bohužel začínám tuhnout. Tempo jde dolů. Po 30.km je to nejhorší, značnou část okruhu jsem odchodil. Ale konec už se blíží a v posledním okruhu se mi překvapivě běží líp (i když čas tomu moc nenasvědčuje). Cílem nakonec probíhám v čase 4:24:37, s čímž jsem víceméně spokojenej. Před startem jsem si říkal, že cokoliv pod 4:30 bude OK.

V cíli mě příjemně překvapila finisherská medaile – na závodě s tak nízkým startovným jsem jí nečekal (navíc když je pěkné „nechací“ startovní číslo a dobře zajištěná občerstvovačka). Dávám sprchu a řadím se do fronty na pozávodní pivo (nealko) a párek. Pak probíhá vyhlášení vítězů a jako úplný vrchol vyhlášení Renaty Horákové – první ženy v ČR, která dosáhla 100 dokončených maratonů (krátká zpráva na BEHEJ.COM a pár fotek). Dostala krásnou pamětní plaketu a medaili a obrovský dort, na který nás pak zve. Závod tedy definitivně zakončujeme přátelským posezením kolem oslavenkyně a dortu.

  • Oficiální výsledky najdete TADY
  • Pár předzávodních a pozávodních fotek najdete ZDE, další galerii pak TADY
  • A další velká galerie ZDE, a ještě jedna přímo od organizátora TADY
Příspěvek byl publikován v rubrice Sport. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

