Pražský mezinárodní maraton 2016

Tak je tu tradiční velká Pražská akce. Přihlášený jsem byl už od loňského podzimu. V sobotu jsem se tedy vypravil na Maraton Expo na výstaviště vyzvednout si číslo, čip…a co mi ještě dají. Taky je to dobrá příležitost prohlídnout si nabídky sportovního vybavení jednotlivých výrobců. Protože mě startovní číslo umístilo až někam do koridoru K, usoudil jsem, že využiju možnosti jako Silver PIM King a budu startovat zepředu s eliťákama. Sice mě pak metrák lidí předběhne, ale ušetřím si ten opruz půlhodinového posouvání se davem v Celetné od startovního výstřelu na skutečnou startovní čáru.

Neděle ráno. Podle předpovědi má být docela teplo, už v osm hodin mi teploměr ukazuje 19°C. Před půl devátou se přesouvám na start, přístup do koridoru A naprosto bez problémů. Jak už to tak bývá, sešel jsem se tam se spoustu známých, takže zbývající čas do startu uběhl v diskuzi docela rychle.

(c) Pavel Zámostný V 9:00 je odstartováno. Na skutečnou startovní čáru ztrácím jen cca 20 vteřin. První větší ztráta je ale hned za mostem na 1. kilometru = musel jsem si odskočit. Ale dobrý, do minuty jsem zpět na trati. Zezadu mě stále předbíhá spousta rychlejších běžců. Docela dlouho se držím nějaké slečny z Polska (měla to zezadu na tričku). Pak jí ale na občerstvovačce někde na 6.km ztrácím (dozadu). Prokousávám se nudou v Holešovicích a Rohanským nábřežím. Pak je tu emotivní průběh centrem, kde je trať lemovaná špalíry řvoucích diváků. Je to fajn – už se za ty roky naučili fandit. Pamatuju ještě tak před deseti lety, kdy tam jenom stáli, koukali a mlčeli, občas jen povzbudili „toho svého běžce“. Nohy zatím pracují OK, ale nějak mi bublá ve vnitřnostech a to není dobré znamení. V důsledku toho neběžím uvolněně, rychleji ztrácím síly a vůbec je to celkově znát. Pod Nuselským mostem mě předbíhá ta Polka, kterou jsem ztratil cca před deseti kilometry. A na 17.km taky parta kolem vodiče na 3:45. Když vidím do protisměru, kontroluju, jak daleko za mnou je vodič na 4:00. Zatím je to dobrý. Ale střeva se hlásí o slovo, takže na 23.km musím zapadnout do budky. To mě stálo něco přes pět minut a cca 300 míst v celkovém pořadí. Znova se rozbíhám a jsem tak lehký a uvolněný!🙂 Tenhle pocit mi vydrží až cca na 26.km. Nohy pomalu tuhnou. U trati poskakuje hejno roztleskávaček, to mi zas trochu zvedá…hmm…náladu🙂 Cupitám pomalu, ale furt, zatímco kolem mě už hodně lidí přechází do chůze – vedro si vybírá svou daň. Taky už se občas objevuje zasahující sanitka. Daří se mi vydržet bez chození až do 30.km. Tam mě předbíhá velká skupina běžců kolem vodiče na čas 4:00. V kopečku pod Palackého mostem už jdu. Na rovinkách ale zase běžím. Na náměstí Jana Palacha se dávám dohromady s nějakým Chorvatem ze Splitu. Takže chvíli konverzace v chorvatštině. Chorvat mi ale záhy zdrhá. Naštěstí po 33.km potkávám borce, který je na tom hodně podobně jako já a k cíli už valíme společně. Je to tak 1/3 chůze, 2/3 klus. V Holešovicích nás zase povzbuzují roztleskávačky…a pak to nekonečné Rohanské nábřeží. Vítr naštěstí fouká do zad, to trochu pomáhá. Dav lidí v Pařížské pomalu řídne, ale pořád je tam fanoušků spousta a ženou nás do finiše. Kolega si chtěl na proběhnutí cílem vzít syna, ovšem byl pořadateli nekompromisně zastaven, že to není možné😦 Cílem nakonec probíháme v čase 4:27:48 (můj reálný/čipový čas 4:27:28). Když vezmu v úvahu ty střevní problémy, tak s tím snad musím být spokojenej🙂

Občerstvení během závodu: před startem 1 Nutrend Gutar. Během závodu pak po kouscích cca 2 banány, voda z občerstvovaček, 1 tableta Enervit GT Sport, 6 tablet Nutrend AntiCramp a jeden Nutrend CarboSnack gel (na 39.km).

V cíli trochu překvapil Carlo Capalbo, který se snažil potřást rukou každému doběhnuvšímu. Dostali jsme finisherské medaile (přijde mi, že jsou rok od roku větší), vodu a přesunuli se na Ovocný trh. Tam jsem ještě uchvátil jeden banán a trochu ionťáku a odpajdal jsem na metro. Tím považuji závod za ukončený a ve statistice je další čárka – aktuálně mám 36 dokončených maratonů. Když to zhodnotím, tak organizace na úrovni, všechno klapalo a všeho bylo dost. Jen by měl někdo vysvětlit organizátorům, že na občerstvovačky se dává nejprve jídlo, až pak voda. Nebo – pokud je vody víc – jeden pultík s vodou na začátek, pak jídlo, a pak další voda. Co mě (pozitivně) překvapilo bylo, jak rychle po sobě dokázali organizátoři závodu „zamést stopy“. Asi v 17h odpoledne jsem projížděl po nábřeží v Podolí a tomu, že tam kolem poledne probíhalo 10000 běžců a bylo tam příslušné zázemí (občerstvovačky, měřicí zařízení), už nic nenasvědčovalo.

  • Oficiální výsledky najdete ZDE
  • Obrovské množství fotek najdete u Pavla Zámostného TADY (je tam několik subgalerií)
  • Další fotky třeba ZDE
Příspěvek byl publikován v rubrice Sport. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

