Killflash pro puškohledy Vortex Viper

Na snajperce mám puškohled Vortex Viper PST 6-24×50 FFP MRAD. No a v rámci finálního „tuningu“ jsem si na tento puškohled chtěl pořídit killflash. Přímo Vortex nabízí nasazovací krytku objektivu s killflash mřížkou…ale v diskuzích napříč internetem se o ní moc pochvalně nezmiňují. Jako že materiál nic moc a na puškohledu moc nedrží. Na objektivu je ale vnitřní závit, na který se šroubuje sluneční clona (která je ve standardním příslušenství každého puškohledu). Začal jsem tedy hledat kvalitní aluminiový killflash, který by se dal našroubovat na tento závit. Zásadní problém se odvíjel od toho, že Vortex na svých puškohledech řady Viper má jiný rozměr závitu, než je u objektivů průměru 50 mm obvyklé. Situaci jsem rozklíčoval až pomocí příspěvku v jedné US diskuzi. Pisatel tam uvádí, že na puškohledech Vortex Viper je závit M52, zatímco většinou je pro objektivy průměru 50 mm používán závit M55. Pro redukci mezi závity je nutné zabrousit do světa fototechniky. Řešením je odpovídající redukční kroužek (v ČR jsem našel FOMEI, nebo HAMA) na objektivy fotoaparátů. To bylo půl vítězství. A rozumně kvalitní killflash (výrobce TAC Vector Optics – Čína) jsem nakonec našel zde. Ovšem tam se vyskytl problém, a to s dodatelností. Objednáno 11.2.2016, dodáno dnes (13.6.2016). Ale mám ho! Killflash pasuje na redukci, a ta pasuje na puškohled. Krása. A co je ještě větší krása – vnější průměr killflashe a redukce je stejný, jako průměr puškohledu = celé se to schová pod mojí původní flip-up krytku Butler Creek. Původně jsem se obával, že budu muset kupovat krytku větší.

Na toto téma je na internetu celá řada diskuzí, plných smutných uživatelů, kteří si marně lámou hlavu, jak neblýskat svými Vortexy na ostřelované cíle. Ejhle řešení. A vy víte, kdo na něj přišel🙂 Tedy, ještě zbývá taková drobnost…Vyzkoušet, jestli to na pušce vydrží při střelbě😀

(update 9.12.2016) Protože eshop, kde jsem svůj killflash kupoval, již neexistuje, nabízím alternativu – pěkný výběr mají třeba ZDE (ovšem nevím, zda to pošlou do ČR). Na Vipera s objektivem 50 to je velikost B.

Příspěvek byl publikován v rubrice Armáda. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Killflash pro puškohledy Vortex Viper

  1. Serža napsal:

    protože stránka takticke-doplnky.cz nějak přestala fungovat a není tam ani odkaz na kontakt, tak dávám kontakt na provozovatele sem:
    David Jozíf
    email: md.tactical.cz@gmail.com
    http://www.netkatalog.cz/firma/399368-takticke-doplnkycz/

Napsat komentář

