Běhej lesy – Karlštejn

Úplně náhodou jsem v termínovce narazil na tento závod. A protože se to běží v mé domovské lokalitě místy důvěrně známými, byla účast takřka povinností. Naštěstí se mi podařilo se zaregistrovat – zájem evidentně přesahoval limity závodu. Tento závod má navíc další kuriozitu – startuje až v 17:30, což je pro nás spáče a podvečerní běžce naprosto ideální čas. Takže v sobotu odpoledne jsem hupnul do auta a dopravil se na Mořinu. Jak jsem správně tušil, s parkováním to byla bída. Nakonec jsem našel místo na návsi, skoro kilometr od startu. Takže jsem se prošel kilometr k prezentaci, vyzvedl si startovní tašku (s poukázkou na jeden RedBull a třema lahváčema od sponzora). Pak zase kilák k autu, kde jsem se v klidu nachystal, dokrmil a odložil si nepotřebné věci. Zase kilák ke startu. Našel jsem si místo v zástupu běžců a čekáme na start.

foto (c) behejlesy.czV 17:30 je tedy odstartováno (podle mých hodinek o chvíli později, ale to není rozhodující). Běžců je hodně a koridor úzký, takže mi trvalo cca půl minuty, než jsem se dostal na skutečnou startovní čáru. Tam tedy pouštím stopky a valíme. Nejdřív to je do kopce skrz Mořinu. Pak už ale vybíháme do lesa a za celý závod byl asfalt opravdu jen vzácně. Nahoru-dolů lesními cestami směrem na Karlík, před ním ale otáčíme zpět (do kopce, pochopitelně) na Mořinku (trasa podobná Praha-Karlštejn MTB Tour). Pak krásný přeběh polem víceméně po vrstevnici a sešup do Karlštejna. Protože jsem správně očekával teplo, vzal jsem si boty, co nejlépe dýchají. A z těch co mám to jsou boty silniční. Tudíž v sbězích, zejména pokud bylo trochu mokro (a nedej bože bahýnko), mi to docela klouzalo. Takže obvyklý scénář – do kopce, nebo po rovině jsem si vybojoval nějakou pozici, načež v seběhu jsem o ní zase přišel. Na metě 10km koukám, že jsem pod hodinu. No, dobrý. Je mi ale jasný, že zbývajících 9km je výrazně náročnějších, takže jsem ani nedoufal, že to dám do dvou hodin celkově. Od Karlštejna už se hodně chodí (kopce). Ale pořád je to tak, že člověk spíš jde, protože je to ekonomičtější, než že by musel. Za občerstvovačkou U dubu mě dotahuje mladá holčina, ale v kopci jí dochází síly, a také zpomaluje do chůze. Až kousek před lom Mexiko (Schniloušák) valíme společně, tam jí ale trochu utíkám. Jenže jsem se zdržel u občerstvovačky na parkovišti u Velké Ameriky, takže se dostala přede mě. V seběhu na dno lomu jsem jí dotáhl, kousek zas běžíme ve dvou, ve stoupání zpátky (to je to z filmu Limonádový Joe, však víte…) má ale víc sil a definitivně mi zdrhá. A už je tu poslední seběh do cíle. Kousek před cílem nevěřícně koukám na sporttester, kde je čas 1:59:45. Je mi jasný, že za 15 vteřin to nedám, ale snažím se. Cílem nakonec probíhám v oficiálním čase 2:00:42 (čistý čas 2:00:16). Těch 16 vteřin mě tedy pěkně štve.

Po doběhu jsme dostali zajímavé dřevěné medaile, chvíli jsem se zdržel u závěrečné občerstvovačky a začal jsem směřovat zpátky k autu (další kilometr). Když celý závod shrnu, tak trasa je tedy luxusní, servis na dobré úrovni (na občerstvovačkách měli melouny = velké plus, ale neměli houbičky = malé mínus), zázemí standardní. Problém je s mytím po závodě – alespoň trochu to pořešili venkovními umyvadly. Závod ale rozhodně zařazuji do své termínovky na další roky.

  • Oficiální výsledky najdete ZDE
  • A nějaké fotky jsou třeba TADY, nebo TADY a ještě ZDE a ZDE
Příspěvek byl publikován v rubrice Sport. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Běhej lesy – Karlštejn

  1. Schuminier napsal:

    Hohooo, kam se hrabe Forrest Gump … Podle toho porostu tipuji, že už běžíš déle než 3 roky, 2 měsíce, 17 hodin a 5 minut😀

Napsat komentář

