Pražský maraton 2016

Po nevydařeném maratonu v Kladně, který jsem kvůli nevolnosti z horka musel vzdát, jsem si chtěl trochu spravit náladu. Předpověď slibovala ideální maratonské počasí – žádný déšť a teplota kolem 14°C. Jako obvykle se na tomto maratonu schází spousta zkušených běžců, mezi nimi i hodně mých známých a kamarádů, takže je to nejenom sportovní, ale i společenská událost. Prezentace a předstartovní příprava tedy proběhly v poklidu a za tlachání s ostatními běžci.

V 10:00 jsme seřazeni na startu a je odstartováno. Od minulého roku je trochu upravená trať, protože jsem ale loni neběžel, je to pro mě na nové trati premiéra. Čeká nás 10 stejně dlouhých okruhů. Po startu se mi běží nějak dobře. Zástup běžců se postupně natahuje a v závěru prvního okruhu se dávám dohromady s jednou běžkyní. Druhý okruh běžíme společně, jen mi trochu utekla na občerstvovačce v závěru okruhu. Ještě se držím třetí okruh, po něm už mi ale (zase na občerstvovačce) zdrhá definitivně. Několik okruhů jsem se závodem probíjel tak nějak sólo a moje rychlost postupně klesala. V závěru závodu jsem běžel s dalším běžcem, chvíli se střídáme, chvíli běžíme/jdeme a kecáme. Asi dva kilometry před cílem má ale můj spoluběžec podporu bratra, který ho vyhecoval a oba se mi vzdalují. Rozhoupával jsem se asi 200 metrů…pak jsem se rozběhl, dotáhl jsem je a do cíle dobíhám pěkný kousek před nimi v čase 4:34:44. To sice není nic moc, ale další čárka na kontě.

EDIT 17.10.2016: Tak nakonec by to bylo pod 4:30, protože se vloudila chybička a trať byla o 1323 metrů delší – v mém případě by to znamenalo tak 8 minut. A já se divil, proč mě na konci tak bolí nohy🙂

Po závodě si užívám občerstvení a pivko, přitom probíráme závod s dalšími běžci. Známý říká: „No, já mám už 20 maratonů!“ Trochu mě to zarazilo, protože vím, že jich musí mít víc. „Nojo…“ upřesňuje známý. „20 letos!“ Aha…no, v tomhle světle mé letošní tři vypadají dost bídně🙂

  • Výsledky najdete ZDE
  • Nějaké fotky ze závodu najdete TADY
Příspěvek byl publikován v rubrice Sport. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

