Pardubický půlmaraton 2017

Už na podzim jsem se přihlásil na další ročník populárního Pardubického půlmaratonu. To jsem ovšem netušil, co se všechno semele. Kvůli různým okolnostem jsem od prosince do února vlastně vůbec nesportoval. Běhat jsem začal až v březnu, což je pochopitelně málo. Ale startovné jsem již měl zaplacené, tak jsem si řekl, že to zkusím. Na fóru Běhej.com jsem se domluvil ještě s jedním známým, že se sejdeme na nádraží a pojedeme společně. Super, sólo je to nuda. V sobotu ráno jsme se úspěšně potkali a vlezli jsme do vlaku. Současně s námi nastoupila skupina podivných opálených cizinců, kteří se rozhlíželi, kam se usadit. Díky rychlému rozhodnutí jsme je předběhli a vlezli do kupé ke staršímu manželskému páru. Ti si viditelně oddychli – kupé bylo rázem „plné“ a nikdo další už se tam necpal. Nakonec to byla super volba – s našimi spolucestujícími jsme prokecali celou cestu do Pardubic, až jsme málem zapomněli vystoupit 🙂

Při vystupování se k nám ještě připojil eliťák Honza a ve třech jsme se přesunuli k zimnímu stadionu k prezentaci. Organizace na jedničku, velmi rychle jsme dostali startovní čísla a tašky s propagačními materiály, lahví vína (letos na mě vyšlo červené) a perníčkem (co taky v Pardubicích jiného). Zádrhel byl trochu u výdeje triček, kde se udělala příšerná fronta. Usoudili jsme, že to počká a trička vyzvedneme později. V šatně jsme pak řešili co na sebe – teplota byla tak na hraně mezi dlouhým a krátkým rukávem. Nakonec jsem vzal jen krátký a byla to dobrá volba. Než jsme dali batohy do úschovny, ještě jsme si (naprosto bez fronty) vyzvedli trička, a pak už honem na start. Cestou se ještě trochu rozhýbat….

Ve 13:00 je odstartováno. Prakticky hned se propadám hodně dozadu a až tak do 2/3 prvního okruhu mě pořád lidi jen předbíhali. Věděl jsem, že na tom nejsem moc dobře, tak jsem běžel hodně opatrně a nechtěl jsem se nechat vyhecovat. I tak se mi povedl první postupný cíl – první kolo jsem měl za cca 55 minut a hlavně mě nikdo z eliťáků nevzal o kolo 🙂 V druhém okruhu to ze začátku taky ještě šlo, ale na 15.km se dostavila krize a totálně jsem zvadnul. Měl jsem co dělat, abych nemusel přejít do chůze. Poryvy silného větru na okraji Pardubic mi moc nepomohly, spíš naopak (foukal proti, nebo z boku). Když to šlo, snažil jsem se za někoho schovat. Poslední dva kilometry do cíle. Dal jsem se dohromady se starším chlapíkem, plazí se podobně, jako já. Doklepali jsme to spolu kousek za 20.km. Podle hodinek to vypadalo, že můžeme mít čas na hranici dvou hodin. Můj spoluběžec posbíral poslední síly a odskočil mi asi o 60-70 metrů. To byl přesně ten rozhodující kousek. On byl těsně pod dvě hodiny, já probíhám cílem v čase 2:00:14 (reálný čipový čas). Moje nejhorší „půlka“ (když pominu ty v triatlonech) 😦 Nojo, když není natrénováno, okecat se to nedá…

Po závodě jsem zapadl do stanu na občerstvení. Nic moc noky s nějakou omáčkou, výborný koláček, pivko (Pernštejn). A pak už zpátky do šatny, zcivilizovat se a hlavně se převlíknout, protože se do mě začala dávat zima. V šatně jsme se zase sešli s kolegou, takže jsme ještě vyrazili na kvalitní pozávodní baštu do hospody. Naše oblíbená hospoda byla zavřená, ale našli jsme jinou, taky dobrou, jen docela drahou. Ovšem výborné řízečky z panenky, bramborový salátek, plznička…ňam ňam 😉

Když to shrnu – zážitek ze závodu veskrze pozitivní (organizace, počasí atd.), ovšem výsledek bída veliká. Snad se do PIMu dám dostatečně dokupy, abych se vůbec dostal do cíle…

  • Oficiální výsledky najdete ZDE
  • Obrovská galerie fotek od ISCAREX teamu je ZDE a ZDE (mám odsud i tu jednu výše – díky za ní)
  • A ještě jedna velká TADY
Příspěvek byl publikován v rubrice Sport. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Pardubický půlmaraton 2017

  1. Pingback: Pražský mezinárodní maraton 2017 | Seržovo virtuální domeček

Zanechat Odpověď

