Pražský mezinárodní maraton 2017

Po nepříliš dobré zkušenosti z Pardubického půlmaratonu jsem měl trochu obavy, jak dopadnu na dvojnásobné vzdálenosti. Ale startovné jsem měl zaplacené už od loňska a tu čárku do sbírky jsem prostě potřeboval.

Takže v sobotu 6.5. jsem se vydal na Výstaviště vyzvednout si startovní číslo a ostatní náležitosti. A tady je první velké mínus pro organizátora. Asi se šetří, nebo co, ale startovné se zvedá a startovní balíček je čím dál horší. Takže letos to bylo bez batohů, jen jakýsi igelitový pytel se špagátem. Navíc vím od lidí, kteří si ZAPLATILI tričko, že když tam přišli v sobotu odpoledne, už nebyly k dispozici všechny velikosti a nakonec už ani trička s krátkým rukávem (jen s dlouhým). Pro mě je útěchou, že když doběhnu ještě napřesrok, budu pak už startovat zdarma 🙂 Jinak stánky v EXPO docela zajímavé, jako vždy jsem zakoupil fusekle MOOSE. Zjišťuju, že nikdo asi neumí vyrobit šikovnou malou ledvinku na běhání…tak aby se do ní vešel toaletní papír, klíče a možná jeden gel. Jsou k dispozici různé módní kreace, ale při ošmatání materiálu myslím, že by vydržely tak půl roku…maximálně.

Doma jsem pak dlouho váhal, na jaké tričko přišpendlit číslo – zda vzít dlouhý, nebo krátký rukáv. Nechal jsem to na ráno před startem a nakonec volba padla na dlouhý rukáv. Díky PIM King pásce jsem se procpal do sektoru A. Ne že bych tam měl co dělat podle výkonu, ale obvykle se tam sejdu se spoustou známých. Tak to bylo i tentokrát a poslední chvíle do startu jsme prokecali.

(c) Pavel ZámostnýOd startovního výstřelu mi trvalo jen 21 vteřin, než jsem se dostal na startovní čáru. Pomalu se rozbíhám, ale nohy mám nějaké ztuhlé a moc to nejde. Říkal jsem si, že tak do 3-5 km se to rozhýbá. Velice záhy mě předbíhají vodiči na čas 3:15 a nedlouho po nich i na 3:30. Pomalu se proplétáme Prahou do Holešovic. Předbíhá mě vodič na 3:45. Zpátky v centru, dav lidí kolem trasy hecuje běžce. Je to zajímavý, ale už není vidět tolik lidí natáčejících a fotících na mobily, jako v některých minulých ročnících. Asi už je to omrzelo. Blížíme se k Vyšehradu, za kterým je meta půlmaratonu. A mě se furt neběží dobře. Na půlce jsem za 2:03:21. O kousek dál mě předbíhá skupinka kolem vodiče na 4 hodiny a taky veliká žlutá skupina okolo Miloše Škorpila. Držím se jim ale v patách až někam na 25.km. Strakonická je nekonečná, naštěstí jsem se dal do řeči s jedním chlapíkem, takže kecáme a cesta dobře ubíhá. A už je tu 30.km. Říkal jsem si, že budu happy, když to dám do 30.km bez chození, což se víceméně povedlo (do chůze jsem přecházel jen na občerstvovačkách + kopeček na Palackého náměstí). Dobrý je, že můžu běžet i dál…i když je to jen takové pomalé cupitání. Kombinuju to s chůzí vždy do kopce, jak se vylejzá zpod mostů. Roztleskávačky v Holešovicích pořád poskakují a fandí – to mají teda taky pěkný maraton 🙂 Zase běžíme ve dvojici a kecáme. S tímhle borcem jsme to dotáhli až do Těšnovského tunelu. Za ním mobilizuju poslední zbytky sil a rozbíhám se k cíli, kterým za řevu fandících davů probíhám v čase 4:39:33 (reálný čipový čas). Pomýšlel jsem si na čas tak o deset minut lepší, ale jsem rád, že se mi povedlo závod dokončit…s přihlédnutím k bídnému tréninku.

V cíli finisherská medaile (letos tvarově docela zajímavá), voda a nějaká tyčinka. Ještě doplním, co jsem sežral a vypil během závodu:
Před startem Nutrend Gutar, během závodu pak na každé občerstvovačce pár loků vody, v závěru asi na třech místo vody Gatorade. Když byly banány, dal jsem si pokaždé kousek. To je ale další mínus pro pořadatele – možná by tam příště mohli dát banány zralé! Jedna tableta Enervit GT Sport a po 30.km postupně dva gely Nutrend Carbosnack.

  • Oficiální výsledky najdete ZDE
  • Obrovskou galerii fotek od Pavla Zámostného najdete TADY (nebudu linkovat jednotlivé podgalerie, je jich tam hodně, rozdělené podle časů vodičů). Pochází odtud i ta jedna výše – díky za ní.
  • Menší galerie fotek ještě ZDE
  • A spoustu fotek najdete ještě TADY (zase odkaz na celou stránku, jednotlivé galerie si musíte naklikat individuálně.
Příspěvek byl publikován v rubrice Sport. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

