Běhej lesy – Karlštejn 2017

Přesně týden po náročném krosu v Šárce mám další závod. Nevím proč, ale organizátoři posunuli tento závod oproti loňsku o tři týdny dopředu. Nemaje vozidlo, rozhodl jsem se využít vlak. A to bylo nakonec největší dobrodružství dne. Vlak byl vypraven z Hlavního Nádraží. Než dojel na Smíchov, podařilo se ČD docílit zpoždění 10 minut. V Karlštejně pak všechny vyhnali z vlaku, že dál to nejede a musí se autobusem. No, mě to bylo fuk – využil jsem kyvadlovou dopravu pro závodníky, která nás odvezla na Mořinu, kousek od startu. Prezentace proběhla docela svižně, dostáváme obálky s číslem, jsou tam navíc přihozené nějaké časopisy, jedna energetická tyčinka a lístek do tomboly – o dost slabší, než loni. Do startu zbývá spousta času, tak se ukrývám ve stínu – je totiž asi tak 30°C (ve stínu). Na sluníčku bublá asfalt a taví se umělá vlákna.

(C) Běhej Lesy Těsně po 17:30 je odstartováno. Vybíhal jsem ze začátku druhé vlny = jsem cca uprostřed startovního pole. Do kopce skrz Mořinu se to různě přelévá, ale dav běžců je pořád poměrně koncentrovaný. Začíná se to drolit až ve stoupání na Mořinku. Následný přeběh louky je ve vedru a přímém slunci úmorný. Ještě že na začátku louky byla občerstvovačka. I když – mají melouny, což je plus. Ale nemají houbičky, což je v tomhle vedru velké mínus. Aspoň jsem si namočil šátek. Za loukou sbíháme do Karlštejna a sápeme se na hrad. Od hradu seběh singlíkem k hospodě Pod Dračí skálou a kolem Dubu Sedmi bratří nahoru k Malé Americe. U Dubu byla další občerstvovačka. V lese je relativně příjemně, až na ten kopec 🙂 Tento závod mi to funguje nějak opačně, než normálně – získávám v sebězích, ale do kopců ztrácím. Probíháme kolem lomů Mexiko a Velká Amerika a sbíháme dolů do lomu. Tam nás trochu překvapila indiánská kapela. A pak už zbývá jen vyškrabat se zase z lomu nahoru na silnici a seběh do cíle. Tím nakonec probíhám v čase 2:13:12 (čistý čas 2:12:37). Oproti loňsku dost zhoršení, na druhou stranu bylo fakt horko a byl jsem jen týden po ŠUTRu.

Vyzvedl jsem si batoh z úschovny a chtěl se zcivilizovat. Jenže v provizorních umyvadlech přestala téct voda. Tak jsem se jenom převlékl do suchých věcí a procházkovým tempem jsem zamířil dolů do Karlštejna na vlak. Na tombolu nečekám – ta měla začínat až někdy ve 21h. V Karlštejně na zastávce kupodivu vlak zrovna stál, takže jsem jen nastoupil a jelo se. Jenže ve vlaku průvodčí hlásí, že vlak nejede na Smíchov, ale přes Branický most a rovnou na Hlavní Nádraží. Na Smíchov je ale možné využít náhradní dopravu (bus) z Radotína. Takže v Radotíně přestupuju na bus, ten mě veze na Smíchov, a tam přestupuju na MHD domů.

Když shrnu závod:

  • Pozitiva – pěkná trať, jídlo a pití na občerstvovačkách, zázemí závodu (šatny, toalety, prezentace, úschovna zavazadel), kyvadlová doprava busem od stanice vlaku v Karlštejně, neskutečnej bordel kolem občerstvovačky u Dubu Sedmi bratří byl naprosto dokonale uklizen už cca 1,5h po závodě :-O
  • Negativa – chybějící houbičky na občerstvovačkách, ve stávajícím počasí to chtělo na trati občerstvovačky 4 místo tří, došla voda na umývání po závodě
  • Oficiální výsledky najdete TADY, nebo TADY (jsou tu i fotky u jednotlivých startovních čísel)
  • Fotky jsou nějaké ZDE a taky ZDE…a TADY je i krátké video
Příspěvek byl publikován v rubrice Sport. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

