Trail Sázava

Před časem jsem náhodou v termínovce natrefil na tento závůdek. Protože tamní končiny znám na biku, vím, že je tam krásně…tak jsem neváhal a přihlásil se. Protože už mám zase auto (HURÁ!!!), ráno jsem se tam v klidu dopravil po vlastní ose. Parkování na slušňáka 50,- Kč na celý den, na drzo zadarmo někde, kde to jde. Prezentace proběhla bez fronty a problémů. Docela mě překvapilo velice kvalitní látkové startovní číslo. Vzhledem k nízkému startovnému jsem takový luxus nečekal. Čas do startu jsem trávil ukrytý ve stínu popíjením ionťáku a požíráním banánu. Věci se daly zdarma předat do úschovny v boudě na mostě. Další plus pro organizátory.

Start byl trochu odložen, ale v 10:20 konečně vybíháme na trať. Startér radostí vypráskal celý zásobník/bubínek ze startovací pistole/revolveru (nevšiml jsem si, co měl). První kilák je víceméně po louce a po rovině. Tepy i teplota letí závratně vzhůru. A pak letíme vzhůru i my. Tedy, spíš se plazíme. Výstup na Medník byl pekelný. Ale někde těch slibovaných 550 metrů převýšení nastoupat musíme, žejo. Seběh zpět na Posázavskou stezku a po ní kousek proti proudu. V protisměru potkáváme běžce z kratší trati (10 km) a pak i špičku z naší dlouhé (15,2 km). Na strategických místech trati jsou profesionální fanoušci, kteří fandí podle přání běžců (negativně, nebo pozitivně – každý si vybral při registraci a dostal podle toho barvu startovního čísla – černou, nebo červenou). Zvlášť hlášky negativní podpory jsou super…jestli to půjdu příští rok, určitě volím negativní podporu! Dobíháme na občerstvovačku v půlce závodu. K dispozici voda + rozinky. Po krátkém občerstvení vbíháme do úzké rokle, kterou se sápeme vzhůru po pěšince vyšlapané jezevci, ježky a běžci před námi. Pro „zchlazení“ nás nahoře čeká krátký přeběh louky (fuj – sluníčko!), ale pak zas šup do lesa. Sbíháme zpět na Posázavskou stezku a vracíme se po ní k cíli. V průběhu závodu jsme utvořili takovou skupinku pěti závodníků…bohužel cca 3 km před cílem jsem zastavil, abych si namočil hlavu v prameni…a skupinka mi zdrhla. Mám je ale na dohled a do cíle tedy totálně upečen dobíhám chvilku po nich. Čas (podle mých stopek) 1:53:00.

V cíli na mě čeká rakvička…naštěstí jen ve formě domácího zákusku. A voda, a ještě víc vody. A taky finisherská medaile. Z mého pohledu tedy za 290,- Kč startovného byla akce zajištěná naprosto skvěle. A k výběru trasy nemám co dodat. BOMBA! Asfalt člověk potkal jen asi 20 metrů u výběhu z Pikovic. Jinak lesní cesty zpestřené schody, kořeny a úzkými roklemi, nahoru a dolů…Tento závod určitě zařazuji do své termínovky pro další roky! Na obrázku níže je graf převýšení a taky moje tepy.

  • Oficiální výsledky najdete ZDE
  • A spoustu fotek TADY
Příspěvek byl publikován v rubrice Sport. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

