Svatojánská 20 – 31.ročník

Měsíc před zimním slunovratem má už pravidelně v kalendáři místo tento čím dál populárnější „zavírák“ běžecké sezóny. Protože mám luxusní zázemí pár metrů od startu, je pro mně účast takřka povinností. K registraci jsem vyrazil chvíli po poledni a překvapila mně docela dlouhá fronta, táhnoucí se ze školní jídelny až na dvůr. No, měl jsem se zaregistrovat dřív. Ale i tak vše proběhlo OK a těsně před 13. hodinou už jsme poskakovali ve Škroupově ulici na startu. Lidí bylo fakt hodně, odhaduji to cca na 240 běžců a běžkyň.

Po startovním výstřelu se všichni rozběhli jak o život a já se pomalu propadal startovním polem dozadu. Než jsme doběhli k čističce, situace se stabilizovala. Dal jsem se dohromady se zhruba stejně starým chlapíkem, který běžel závod se synem (cca 12-14 let). Měli pěkně stabilní tempo, trochu jsme kecali a cesta svižně ubíhala. Navíc nás bavil běžec s psíkem před námi – psík měl pořád na práci nějaké „důležité“ věci a majitel ho musel co chvíli přesvědčovat, aby běžel dopředu. Protože lávka přes Kačák je v rekonstrukci, byla letos změněna trať závodu a neběželo se do Srbska. Místo toho byl závod protažen za Svatý Jan směrem na Sedlec. Terénní úsek kolem Kačáku byl po nedávných deštích docela rozbahněný, naštěstí na bahně ležela velká vrstva spadaného listí, takže se to dalo absolvovat relativně čistě. Dvojice mých spoluběžců mi trochu odskočila v kopečku od potoka na silnici. Mezi Hostímí a Svatým Janem se mi je zase podařilo seběhnout, ale pak už mi utekli definitivně. Do kopečka za Svatým Janem a až k obrátce jsem tedy běžel sólo. Po obrátce se na mně dotáhl běžec v červeném tričku s číslem 8. Společně jsme doběhli až do Hostími, kde se mi trochu vzdálil. Zezadu se ke mně naopak připojil jiný běžec, s číslem 7. Ve dvojici jsme pročvachtali lesní cestou kolem Kačáku a postupně jsme stahovali před námi běžící „osmičku“. U Alkazaru jsme ho doběhli a dál jsme tedy pokračovali ve třech. Za bývalým mlýnem U Vitáčka ale oba mí spoluběžci přitlačili na pilu a začali se mi pomalu vzdalovat. Až do cíle jsem je sice měl na dohled, ale dohnat jsem je už nedokázal. Cílem jsem proběhl v čase 1:34:55, což je cca o 5 minut pomalejší, než v roce 2010, kdy se také běželo po takto změněné trati. Ale s výsledkem jsem víceméně spokojený, odpovídá to tomu, jak mám (nebo spíš nemám) aktuálně natrénováno.

  • Oficiální výsledky najdete ZDE
  • Pěkná galerie fotek je TADY (je odtud i ta jedna výše – díky za ní)
Příspěvek byl publikován v rubrice Sport. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář