Savage 110 PCS v ráži 300AAC Blackout

Protože si mi podařilo prodat Remington 700, neměl jsem žádnou pušku s klasickým „klikovým“ mechanismem. A to nejde. Tak jsem se začal poohlížet po něčem novém. Vzhledem k tomu, že neplánuji střílet dál, než cca na 300m, ale kladu důraz na kompaktnost, nízkou hmotnost a snadnou transportovatelnost, soustředil jsem se na ultrakrátké verze různých pušek. Z české produkce je to například CZ 600 TRAIL. Ta má ale několik nevýhod. V době, kdy jsem to zvažoval, ještě nebyla v ráži 300AAC (teď už je v nabídce – je to horká novinka!). A má „proprietární“ řešení pažby = není možný tuning podle vkusu střelce. No a pak jsem zahlídl v jednom shopu Savage 110 PCS a bylo rozhodnuto.

Zbraň je klasifikována jako „pistole opakovací“ (kvůli absenci pažby a krátké délce – hlaveň je dlouhá jen 10,5″). Je usazena do kvalitního šasi MDT LSS s šachtou na standardní MDT/AICS zásobníky (pro 300AAC se používají zásobníky pro ráži .223). Na ústí hlavně je závit, což je v mém případě nutnost, neboť ráži 300AAC jsem zvolil zejména kvůli možnosti dobrého utlumení hluku. Pažbička je standard M4. Lišta na optiku je jednodílná, nepodbroušená. Zajímavostí je umístění kliky závěru na LEVÉ straně zbraně, což je dáno prodejem jako „pistole“ (když to držíte jednoruč v pravé ruce, není jiná šance, jak to rozumně nabíjet). Snad se s tím nějak srovnám 🙂 Spoušť je velice kvalitní, s krátkým hladkým chodem. Je seřiditelná, ale abyste se dostali ke šroubku na seřizování, musíte zbraň demontovat z šasi (viz druhý obrázek výše). No a co se pažby týče, tak je to zde vyřešeno šalamounsky railem na zadní straně šasi = můžete si tam dát jakoukoliv kompatibilní pažbu. Dokonce se dělají i adaptéry na M4 trubku, takže pak si můžete vybírat z nekonečného množství různých M4/AR15 pažeb.

Nějakou dobu jsem googlil příslušenství, a když jsem dospěl k finálnímu výběru, udělal jsem si grafický návrh…abych viděl, jak to bude vypadat dohromady.

Finální konfigurace:

  1. Zbraň = Savage 110 PCS v ráži 300AAC Blackout, MDT LSS chassis
  2. Tlumič = A-TEC SMG-5 300BLK (modulární)
  3. Optika = Vortex Viper PST 6-24×50 FFP MRAD (ten jsem si nechal z prodaného Remingtona)
  4. Montážní kroužky = Vortex Seekins Precision 30 mm
  5. Pažba = Maple Leaf MLC-S2 včetně adaptéru na RIS, sklopná, s nastavitelnou botkou a lícnicí
  6. Zásobníky = ke zbrani byl jen jeden, dokoupil jsem tedy 2 ks originál MDT zásobníků (jsou úplně stejné, jako ten dodaný se zbraní, jen na botce mají místo loga Savage logo MDT)
  7. Bipod = 7 magic V9-MLK-BP-BK na M-LOK (je to Čína, tak se uvidí, zda vydrží) – vybral jsem ho kvůli možnosti sklápět nožičky dozadu i dopředu…a kvůli ceně, pochopitelně.

A vida – takhle vypadá reálný build. Optika je oproti grafice delší o killflash a tlumič je delší o jeden dílek (segmentový tlumič). Jako velký bonus (a dílo náhody) hodnotím možnost sklápět pažbu doleva – natahovací páka proleze dírou v pažbě! Jinak na obrázku je botka pažby v maximální délce (vyhovuje mi to tak). Lícnice má ještě rezervu. A navíc lze lícnici posunout v případě potřeby dopředu, nebo dozadu. Na bipod stále čekám…asi jede čínskou ponorkou….Možná sem časem hodím aktualizované foto, ale tohle by tak nějak obecně mělo stačit.

  • Celková délka zbraně (s vyklopenou pažbou a s tlumičem) = 975 mm
  • Transportní délka zbraně (bez tlumiče a se sklopenou pažbou) = 560 mm
Příspěvek byl publikován v rubrice Armáda. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Savage 110 PCS v ráži 300AAC Blackout

  1. Serža napsal:

    Tak nástřel dopadl super (s levejma rukama a očima v háji cca MOA na 100m), ovšem zjištěno, že 200grs subsoniky padají jak šutr a abych byl na 100m v terči, musím mít vertikální komínek na optice vytočený skoro na doraz = potřebuju podbroušenou montážní lištu (na Remíkovi předtím jsem měl myslím -20MOA)….v tomhle případě ideálně cca -40 MOA (což je na 100m cca 116,4cm = 116 kliků na mé optice. A to by mě dostalo tam, kde chci být…Takže začínám shánět tu lištu. Problém je, že v CZ to aktuálně nikdo neumí….a US shopy to sem nechtějí poslat.

Napsat komentář