Krávy, jelen a 142 km

nad Zbečnem

Konečně mám v cajku aspoň cyklokrosku, byť na ní skončily silniční pláště, tak je to vlastně taková silnička s kantíkama. Takže jsem se dneska vydal jí trochu vyvenčit (odjezd cca ve 12:30). Z Prahy jsem se vyškrábal kolem Motola, po rovince do Rudné, a pak proti hnusnému větru přes Ptice, Unhošť, Bratronice a Sýkořici do Zbečna. Za Bratronicemi jsem předjel staršího chlapíka na trekingovém kole. Myslel jsem, že si pojede svoje a že se na mě nepověsí. Pak jsem ale na nějaké vlnce řadil a zaslechl jsem podivný zvuk. To nemohlo být z mého kola. A taky ne – chlapík využil závětří a svezl se za mnou až do Sýkořice, kde končil. Já sjel dolů do Zbečna (mimochodem, pořád mě míjely nějaké Velorexy, asi tam někde měly sraz) a začal jsem se škrábat do kopce na druhou stranu, směrem na Leontýn. Cestou jsem zas potkal několik Velorexů. A viděl nějaké krávy.

hrad Točník

Od Leontýna jsem přes Karlov a Kublov dojel do Žebráku. Ve sjezdu těsně před Točníkem jsem zíral jak sůva – z křoví na levé straně silnice vyrazil jelen a přeběhl mi těsně před kolem. Ještě že jsem ho zpozoroval včas a trochu jsem přibrzdil, jinak bych ho určitě trefil. A co s takovým trefeným jelenem, žejo. Do kejmlu se to nevejde, na rámu to překáží…Před Žebrákem jsem potkal pár sveřepě šlapajících cyklistů se startovními čísly – konal se tam pětiboj Ocelový Muž. Docela svižně (protože už po větru) jsem valil do Berouna. Ve sjezdu do Králova Dvora jsem jel rychlostí něco přes 50 km/h, je tam výjezd od dálnice a u kraje trochu rozbitý asfalt, tak jsem se držel víc uprostřed. Kdo by mě taky v téhle rychlosti předjížděl, že…v obci. No, nějaký idiot se do toho pustil a udělal mi myšku div mi nepodrazil přední kolo. Na zabití. Navíc si vůbec nepomohl – před ním jelo další auto, a tak jsem jel těsně za ním až ke kulturáku. Měl štěstí, že nikde nezastavil, opravdu jsem měl náladu na vážný dialog…neverbální. V Berouně v hospůdce U štiky jsem si spravil náladu výborným obědem (spíš obědo-večeří) a pokračoval jsem přes Karlštejn po silnici (= přes kopečky) do Prahy. V Černošicích jsem to vzal přes lávku na Lipence. V Černošicích u řeky je nějaký fesťák, či co. V Lipencích staví v protisměru auto a slečna na mě povykuje z okénka: “My chceme jet k řece!”. Co na to říct, že…Odvětil jsem: “Skvělý, tak jeďte!” a pokračoval jsem na Zbraslav.

bašta U štiky bufet Zbraslav

Ve Zbraslavi jsem sjel na cyklostezku a už už jsem se viděl doma, když na mě od bufetu huláká partička z Bike Fora. Tak jsem se tam zasekl na pivko a domů jsme jeli až společně, za soumraku. Cyklostezka už byla prakticky prázdná, takže to odsejpalo a za chvíli jsem byl doma.

Statistika: ujeto 142 km za 5:50:28 (čistý jízdy), AVS tedy něco přes 24 km/h, nastoupáno 1387 m, průměrné tepy 126 bpm. Defekty a technické problémy výjimečně žádné…tedy až na to, že jsem hned na začátku vyjížďky vytrousil šroub z objímky doplňkové CX brzdové páčky na řídítkách, takže se mi tam celou dobu vrklala.

Příspěvek byl publikován v rubrice Sport. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Krávy, jelen a 142 km

  1. Honzis napsal:

    Ten fesťák byla asi Řevnická Porta 🙂

Napsat komentář