Střelecký kurs s kosou

Ha! Přesně rok po kursu na brokovnici jsem zase na Chloumku, tentokrát ovšem s CZ858. Radim nás trochu hecnul, a tak jsme se všichni tři (on, já a Kibic) přihlásili na kurs Samonabíjecí puška – Lekce 1 u firmy Base 47. Jelikož jsem včera běžel ten maraton, nebyl jsem si úplně jistý svojí kondicí, ale ráno jsem se kupodivu cítil v pohodě. I přes malé zpoždění taxikáře Kibice jsme na místo dojeli na čas. Navlékli jsme na sebe výstroj a výcvik mohl začít.

Kurs měl klasický scénář od základních manipulací se zbraní, přebíjení a bezpečnosti k pokročilejším technikám. Ty základní činnosti jsou ale dost statické a mě začaly krutě bolet záda. Naštěstí, jak jsme se trochu rozhýbali při střelbě z různých poloh (v leže, v kleče atd.), tak to přešlo. Asi nezvyk na zátěž nesenou vepředu (zbraň na popruhu + několik plných zásobníků v taktické vestě). Oběd jsme si užili v místní kantýně, která je proslulá jednoduchou, levnou a dobrou kuchyní. Odpoledne už nás čekala komplikovanější cvičení. Střelba za pohybu, přenášení záměrné (byť jen v rámci jednoho terče), dvojstřely, střelba na cíl, který máme za zády.

  

Všechno jsme úspěšně odstříleli, i když při některých technikách to bylo dost o důvěře v souseda, že mi při otáčení se neprostřelí nohu. Naštěstí byli všichni zkušení střelci s nadrilovanou bezpečností, takže se žádný problém nevyskytl. Technické problémy se nám ale nevyhnuly. Mě došla baterka v kolimátoru, tak jsem chvíli střílel s pevnými mířidly, než mě Radim zachránil svými rezervními baterkami. Já mu to zas vrátil, když mu při střílení došly náboje a neměl už další zásobník – hodil jsem mu jeden můj, team musí fungovat 🙂 Radim měl vůbec trochu smůlu, protože mu puška začala „hermexit“. Já zas trochu bojoval s popruhem na pušce, budu muset zkusit nějaký jiný, jestli to nebude lepší. Obecně musím říct, že na tento kurs by byl ideální SCORPION EVO3 s EOTechem na jednobodovém popruhu. Stříleli jsme nejdál asi na 30 metrů, což je na Sa58 (respektive jeho poloautomatické klony) trochu málo. Zbrojovkóóó! Děléééj! Nutně toho Škorpa potřebujůůůů! No, kurs byl zakončen vyhodnocením, dostali jsme krásné certifikáty a příslib Lekce 2 někdy na přelomu března/dubna příští rok. To bude mazec.

  • Luxusní fotogalerii od Base 47 najdete ZDE
Příspěvek byl publikován v rubrice Armáda. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Střelecký kurs s kosou

  1. DP napsal:

    A já si říkal, že mi jsi nějak povědomý 🙂 Kurz byl prima, tak se třeba potkáme na dalším 😉

    • Serža napsal:

      jestli „Base 47“ udělají na jaře tu pušku Level 2 a nebudu mít ve stejném termínu nějaké důležité závody, tak skoro určitě tam 🙂

  2. Pingback: Kurs Base47 – Puška lekce 2 | Seržovo virtuální domeček

  3. Pingback: Kurs Base47 – Samonabíjecí puška Speciál | Seržovo virtuální domeček

Napsat komentář