Batoh Savotta Jääkäri S – vylepšení pro EDC

Nedávno jsem za účelem každodenního použití (do práce, z práce, na notebook, nákupy atd.) zakoupil tento legendární batoh. Jak je vlastní všem produktům Savotta, batoh je extrémně kvalitní a velice spartánský = žádné extra vychytávky a doplňky. Pro denní nošení to ale pár doplňků chce. Takže tady je moje verze:

Z výroby má batoh jen holé ramenní popruhy z cordury. Kromě toho, že to může poškozovat bundu/tričko, které máte pod batohem, to při větší zátěži nemusí být pohodlné. Dokoupil jsem tedy polstrované návleky na popruhy (Viper Tactical). Také jsem na každý popruh nasadil jednu GRIMLOCK karabinu – kromě toho, že se dá využít na přicvaknutí nějakého užitečného doplňku (například tam mám na pravém popruhu textilní pouta ESP), slouží také jako zarážky návleků na popruzích. Na levý návlek jsem připevnil MOLLE pouzdro s malou kapesní svítilnou. Je stále po ruce a přitom nijak nepřekáží.

Z přední strany batohu jsem využil MOLLE vazbu a na uzavírací chlopeň jsem přichytil malou lékárničku (o vybavení lékárničky zas někdy jindy). A na samotné přední straně batohu pak mám přiměřeně velkou admin sumku (Viper Tactical) na různé drobnosti (vnitřek batohu není nijak členěný a házet tam propisky a mobily jen tak je prostě blbost). Jo a taky se můžete všimnout fixace upínacích popruhů – koupil jsem za pár korun kotouč zeleného oboustranného suchého zipu na organizaci kabelů – na popruzích funguje skvěle.

Uvnitř batohu jsem do jediné uzavíratelné kapsičky v horní části doplnil originál Savotta pláštěnku na batoh (pro případ biblické potopy, nebo tak něco – batoh sám o sobě má vynikající impregnaci). Do zadní ploché kapsy (určené například na hydratační vak) jsem vložil originál Savotta podložku, která dá zádům tuhost a batoh pak lépe drží tvar. No a před tuto podložku (tedy dále od zad) jsem šoupnul balistickou vložku odolnosti IIIA od 4M (CZUB). Takže odteď je batoh i neprůstřelný 😀

Do batohu se úplně krásně vejde 15″ notebook v ochranném pouzdru…ale asi by se vešel i větší. V případě nečekané potřeby se dá batoh okamžitě zvětšit a pak se do něj vejde opravdu hodně. A poslední, čeho jste se asi všimli, jsou reflexní pásky z obou stran batohu – protože je batoh sám o sobě bez reflexních prvků, do města se to hodí. V případě potřeby pak mohu tyto reflexní pásky okamžitě sundat…No a úplně na závěr si vychutnejte video z testování batohu Savotta Jääkäri S výrobcem 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice Armáda, Ze života. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář