Brokovnice v taktickém prostředí -Advanced

Už je tomu dávno, co jsem byl na kursu na brokovnici. Tak jsem se rozhodl, že je nejvyšší čas dát si zase nějaký, abych si to osvěžil. Po usilovném hledání jsem zjistil, že v termínech, které by mi vyhovovaly, se okolí Prahy žádný takový kurs nekoná. Ale našel jsem jeden na jižní Moravě.

Protože kurs začínal brzo ráno, nechtěl jsem se tam hnát z Prahy a hledal jsem ubytování v místě. Nejprve to vypadalo dost špatně, ale nakonec mi vyšla vstříc majitelka penzionu Hirmann pár set metrů od střelnice. Super. Dostal jsem celý apartmán, kompletně vybavený, takže luxusní bydlení. V sobotu ráno jsem tedy jen vyskočil a dojel kousek za vesnici do údolí, kde ve starém lomu je střelnice.

Kurs probíhal jako obvykle, tedy od základních drilů po pokročilejší. Háček je v tom, že brokovnice opravdu HODNĚ kope a zejména při střelbě z nestandardních poloh (střelba slugem vleže, střelba z opačného gardu) to fakt bolí. Jak se tedy kurs blížil ke konci, modřiny všech účastníků se úspěšně zvětšovaly a taky se stupňovala únava. Takže na závěrečná docela komplexní cvičení (pohyb, střelba zpoza krytu, dobíjení, záměna munice, přechod na pistoli a zpět, práce ve dvojici) už jsem se držel silou vůle. Ale s odstupem to hodnotím jako velice dobrý kurs, který mi zas na nějakou dobu osvěžil práci s brokovnicí. Určitě si ho budu pamatovat, než zmizí ty modřiny 🙂

Po skončení kursu jsem se zcivilizoval ve svém apartmánu a udělal jsem si večerní procházku přes vinice z Popic do Strachotína na večeři. No a v neděli ráno odjezd zpět do Prahy. Ono by to stálo za nějaký výlet okolo, když už jsem tam byl, ale apartmán jsem musel opustit ráno a pak co se zbraněmi v autě, že… Takže rovnou do Prahy.

Fotky ze střelnice jsou od pořádající agentury Scorpion Defense – díky za ně!
Mimochodem – na třetí fotografii můžete vidět krásnou studii různých střeleckých postojů, od „sportovní“ varianty hodně bokem, až po prakticky čelní kolmou variantu, kterou se snažím dodržovat já. Boční varianta sice na jednotlivý výstřel dodá více pohodlí a stability, ale znemožňuje okamžitý pohyb a hlavně oproti přímé variantě nevyužívá ochrany nosiče plátů (já vím, že jsem ho neměl, ale je dobré naučit se tak přemýšlet). Navíc projektil, který tělem projde přímo zpředu, napáchá méně škody, než projektil, který projde z boku, nebo šikmo…

Příspěvek byl publikován v rubrice Armáda, Cestování, Sport, Zábava, Ze života. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář