Dva ze šestnácti

Tak, Honzis přestane číst, pokud čte…a nebo se aspoň nebude smát moc nahlas, jo! 🙂 Na dnešní krásnou neděli jsem si naplánoval tu již delší dobu neuskutečněnou vyjížďku do Seče. Kromě vyjížďky jsem taky před CZECHMANem potřeboval otestovat stav silničky. A ještě že jsem to udělal. Asi v půl desátý jsem vyjel natěšený od stanice metra Háje. Silnička oproti krosce jen letěla (navíc se západním větrem skoro do zad). Výjezd z Prahy v pohodě, úsek do Říčan je pak trochu frekventovaný, ale dá se to zvládnout. Jenže ouha – v Říčanech se ze zadního kola ozvalo známé lupnutí…a drát byl v háji. Protože jsem ale dneska neměl v plánu žádný kopce, řekl jsem si, že to zkusím – zadní kolo se zas tak moc nerozcentrovalo. Takže jsem valil dál směr Kutná Hora (po skoro prázdné silnici). V Kutné Hoře jsem měl AVS přes 29 km/h – a to jsem se nijak zvlášť nesnažil. Silnice do KH je taková vlnitá, trik je v tom z kopce to rozšlapat co to jde, a pak ve výjezdu držet frekvenci šlapání a postupně odřazovat – ztráta rychlosti je minimální a člověk jede pořád pěkně v tempu 😉 V KH jsem trochu přehodnotil plány (vzhledem k nespolehlivému zadnímu kolu) a místo na Čáslav jsem zamířil na Pardubice (abych se držel u vlaku) s tím, že se do Prahy vrátím přes Chlumec, Poděbrady a Sadskou. Asi 10 km za KH je odbočka na Žehušice. Řekl jsem si, že se podívám na jelena a odbočil jsem tím směrem. Leč dojel jsem sotva kousek za Rohozec a zase lupnutí ze zadního kola. Další drát. Ten první byl na straně upínáku = šel vyndat, tenhle byl bohužel u kazety = vyndat nešel. Aby se v kole neplácal, musel jsem ho ohnout a přilepit izolačkou k jiným drátům. Problém ale byl hlavně v tom, že mi ze 16ti drátů v zadním kole zbylo jen 14. Kolo se vlnilo už nebezpečně hodně, sotva prošlo rámem. Zatímco jsem se mordoval s lepením drátu, kolem prosvištěl balík asi dvaceti bikerů…Docela jsem zíral – silniční švih na MTB? Znám bikery, kterým se na asfaltu dělá špatně 🙂

Se dvěma prasklými dráty ze šestnácti a s brutálně rozcentrovaným zadním kolem už jsem nechtěl riskovat další jízdu (kdyby mi rupnul ještě jeden drát, už bych to asi musel nést na zádech), takže jsem se rozhodl pro návrat do KH a dojezd do Prahy vlakem. Cestou jsem se ještě stavěl v Nových Dvorech na oběd (a jednoho “kozlíka”). I s prostoji na nádražích (přestup v Kolíně) jsem byl chvíli po 16té hodině doma. Celkem měla tahle nepovedená vyjížďka 80 km, za 2:50:48 (čistý jízdy), AVS jsem udržel na 28 km/h i s popojížděním po nádražích a po Praze. Nastoupáno jen 570 metrů.

P1020191

Doma jsem jen zahodil silničku, přezul si boty a vyrazil jsem si trochu spravit náladu na biku. Jen takový malý adrenalinový okruh – po cyklostezce na Zbraslav, přes Lipence do Černošic a po cyklostezce po levém břehu Berounky a Vltavy zpět. Se zastávkou na pivko u Pigiho, pochopitelně 🙂 Snažil jsem se to jet svižně, jak to jen mezi inlajnisty a spoustou různých výletníků šlo. Nakonec 44 km za 1:50:58, AVS 23,7 km/h. Nastoupáno 163 metrů. No a kromě toho, že jsem rozmrzelý ze zkažené vyjížďky, mám velkou starost 😦 Na čem vlastně pojedu za necelý týden toho CZECHMANa? Nepředpokládám, že se mi do té doby podaří sehnat slušné a levné nové zadní kolo…Asi si budu muset nějaké půjčit…jako loni 😦

Příspěvek byl publikován v rubrice Sport. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

7 reakcí na Dva ze šestnácti

  1. Honzis napsal:

    s těma drátama jsem to předpokládal 🙂 , bohužel správně … Bejt tebou koupím Aksia na Campě za 3500,- příp. Campa Khasimy za 3000,- a časem prostě pořídíš něco dle představ. Když bys měl Shimano, tak bych ti půjčil Rapidy, ty na rovině valej dobře, jsou lehký, ale na můj vkus měkký. Při průměru do nějakých 34km/h kola až takovou roli nehrajou, hlavní abys ležel pěkně v hrazdě.

  2. Serža napsal:

    myslím, že vím proč to praská. ten ráfek Bontrager Race Lite co je tam teď má trochu jiný rozteče drátů, než původní Rolf Vector Pro a tak jdou dráty ven z ráfku v ne zcela ideálním úhlu…a asi se přešoupou o hranu ráfku, jak výplet pracuje. A protože novej ráfek Rolf Vector Pro už neseženu a jinou nábu = to je drahý, nakonec asi fakt budu muset koupit jiný celý zadní kolo.

  3. Honzis napsal:

    ještě jsem mluvil se servisákem u nás, nechá se z Remerxu poslat ráfek aby to odpovídalo – cca 700,- a prej zaplíst jedině kulatejma drátama co víc vydržej. Kdybys to chtěl zkusit, není problém. Stačí hodit kolo do Mělic – od nás tam jede Luky (Lipták, bude mít kozu s nápisy BMC + Zippy 808). Já jedu ve st na Glockner, klidně půjčim celýho Schwinna, jen bys dal hrazdu a přetočil pedály, zejtra ho můžu hodit do Prahy.

  4. Serža napsal:

    no, tak jako tak by to znamenalo zbavit se toho Bontrager ráfku (vlastně novýho, má najeto asi 300 km) 😦
    asi se na přeplejtání vykašlu a koupím si nějaký pěkný zadní kolo 🙂 ale díky za nabídku. BTW teď na Czechmana (už není v Mělicích) budu mít půjčeného stejného Rolfa 😀 jen v origo konfiguraci = spolehlivýho…

  5. Serža napsal:

    BTW2 – vždyť Remerx nemá zadní ráfek na 16 drátů…

  6. Šewy napsal:

    Nechceš ještě chvíli na tom jezdit a zkusit, jestli se to nudrží na 8 drátech, měl by jsi z toho takovou pěknou drátovou loukoť. :)))

  7. Honzis napsal:

    Servisák právě řikal, že by jim zadal udělat 16děr, je to fabrika, kde udělaj ledacos. S tim Bontragerem jedině střelit nebo zkusit reklamovat kde to zaplítali, že prostě není možný, aby dráty rupaly. Já už se vyléčil z toho měnit dráty – prostě pokud to křupne bez zjevné příčiny typu díra v 40km/h, tak je to většinou marnej boj a chce to řešit radikálně.
    Tak ať ti to sviští! Průměr 32, nejmíň 🙂

Napsat komentář