Na takové to domácí žvýkání…

Abych mohl doma cvičit spouštění a míření, objednal jsem si vzduchovou pistoli. A v úterý mi přišla. Spolu s ní jsem si ještě koupil pětistovku diabolek a malou mechanickou střelnici s lapačem. Klasické terčíky a lapač už jsem doma měl (kupoval jsem je kdysi ke stařičké Lověně). Zásadní rozdíl je v principu zbraně – zatímco Lověna funguje na CO2 bombičky (klasické “sifonové”), moje nová hračka Atak Zoraki HP-01 je větrovka – tedy funguje na stlačený vzduch. Je to pro mě lepší v tom, že se nemusím starat o bombičky a neustále je dokupovat. Navíc, u současných vzduchovek na CO2 se používají bombičky trochu jiného formátu a ty klasické již nejsou tak dostupné. Doma jsem hned pistoli vybalil, postavil jsem si terče a začal jsem zkoušet. Z fabriky byla mířidla docela rozštelovaná, ale poměrně rychle jsem si je seřídil a teď mi to již na těch 5 metrů (přes pokoj) chodí při střelbě z ruky s rozptylem velikosti koruny. Nádhera.

Výrobce pistole slibuje přesnou střelbu do 50m, tak to budu muset ještě vyzkoušet na delší vzdálenost. Zbraň je ve všech ohledech nastavitelná – lze nastavit hledí jak stranově, tak výškově, muška je překlopná (na blízko a na dálku), lze nastavit odpor spouště, samotnou spoušť je možné posunout dopředu-dozadu a i stranově a dá se upravit poloha botky pažby. Navíc je pistole vybavena lištami na montáž příslušenství – jak horní lištou na zaměřovač, tak spodní například na baterku. Jediná nevýhoda (pro někoho) může být, že anatomická pažba je pouze pro praváky. Pistole je také dost robustní, spíš do chlapské pazoury, než do jemné ženské ručky. Bezpečnost je velmi dobře zajištěna prostřednictvím překlopné pojistky, která se po natažení zbraně automaticky „připlácne“ na spoušť a blokuje ji. Před střelbou je nutné pojistku odklopit.

Co se domácího střílení týče, tak lapač s klasickým terčíkem funguje spolehlivě, nic nikam neodletuje. Jediný “problém” je vysoká přesnost zbraně, protože po pár ranách už mi to chodí jednou dírou a nevidím jednotlivé zásahy. Střelnička s překlápěcími terčíky má problémů víc. Jak je hodně tmavá, nejsou proti ní dobře vidět mířidla zbraně. To ale asi vyřeší nějaký ten kolimátor. Jednotlivé terčíky někdy po zásahu “odskočí” z horní pozice zpět do viditelné polohy. To je asi způsobeno příliš velkou energií střely – střelnička je určena pro střelbu až od 10ti metrů. V souvislosti s tím také může být občasné vyskakování rozplácnutých diabolek ven ze střelničky.

Příspěvek byl publikován v rubrice Armáda. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Na takové to domácí žvýkání…

  1. Pingback: Pokus na 50m – střelnice Čelákovice | Seržovo virtuální domeček

Napsat komentář