Brokovnice Fabarm Pistola maximized

Moje cesta upgradů této brokny asi definitivně skončila. A jak tedy probíhala?

První upgrade spočíval ve výrobě custom railu na předpažbí (na tento ultra krátký model kupodivu nepasuje žádný rail dodávaný jako příslušenství) a montáži přední rukojeti (FAB Defense). Bez toho je totiž tato brokovnice takřka nekontrolovatelná. Zároveň mi puškař (Novotný – Praha) vyměnil červené světlovodné vlákno v mušce za žluté. Výrazně lepší viditelnost.

Druhý level upgrade byla montáž turecké sklopné pažby Hatsan. Pažba není určena na brokovnice Fabarm a pro montáž vyžaduje drobné úpravy. Já měl štěstí a povedlo se mi koupit bazarovou pažbu již upravenou.
Její pozitiva: poskytuje oporu, cool efekt (sklopná nahoru), držák nábojů
Její negativa: má dost vůle (viklá se), pažbička není moc ergonomická, montáž popruhu je „bastlení“ (ideálně protažení středem čepu), držák nábojů má z fabriky moc ostré hrany

Třetí (a snad poslední) upgrade. Výměna pažby za originál od Fabarm (novinka). Inženýr, co to vymýšlel, byl asi na drogách. Hlava pažby je na trubce standardu M4/AR15 (dodáno s pažbou FAB Defense GL-CORE). Prodává se i verze s nastavitelnou lícnicí, což mi v tomto případě přijde jako zbytečné. Délková variabilita je super, například při střelbě s nosičem plátů/bez nosiče. Jako nedostatek vidím nemožnost pažbu sklopit (pro transport by byla zbraň ještě kompaktnější). Pažbička je také FAB Defense…ALE NA ZBRANĚ TYPU AK. Próóóč? Jako nic proti tvaru pažbičky, ta je OK…ale když už to konstruovali, to se nemohli držet jednoho standardu a udělat to celé v kompatibilitě s M4/AR15???

No…a jak můžete vidět na obrázku výše, také jsem osadil zbraň úsťovou brzdou (originál Fabarm). To proto, že takový „kraťas“ umí docela kopat a doufám, že s úsťovkou se bude chovat více civilizovaně. Montáž úsťovky mi poskytla prostor pro prodloužení zásobníku +1 (také originál Fabarm). Takže brokovnice je teď v kapacitě 5+1 (oproti původní 4+1). Teda…zkoušel jsem to doma a 5x náboj délky 70 tam nenacpu, ale 5x 67,5 už jo. S tím si ještě budu muset pohrát.
Pro technofily – postup montáže prodloužení zásobníku:

  1. vyšroubovat původní krytku na zbrani
  2. pomocí kleští na segrovky (ideálně inverzní chod) vyndáte pojistný kroužek – BACHA, VYSKOČÍ NA VÁS PRUŽINA ZÁSOBNÍKU
  3. konec pružiny zasunete do prodlužovacího nástavce a ten zašroubujete místo původní krytky…tadááá, hotovo.
Příspěvek byl publikován v rubrice Armáda. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář