Kurs Base47 – Puška lekce 2

Jak jsem avízoval na podzim, nachystala nám firma Base47 pokročilejší kurs na pušku. I když to není přímo útočná puška, ale spíš zbraň kategorie SMG, po dohodě s instruktory jsem si vzal svůj zánovní CZ SCORPION EVO3 S1, abych se s ním trochu sžil za náročnějších podmínek. Naládoval jsem zásobníky, nachystal si další vybavení a vše narval do batohu, který byl skoro těžší, než já. Ráno mě vyzvednul Radim a ještě s dalšími dvěma střelci nás odvezl na střelnici Chloumek u Mělníka, kde se kurs konal. Kupodivu jsme tam byli z účastníků jako první.

Začali jsme (jak to tak už bývá) od jednodušších věcí, přes střelbu z hodně nestandardních pozic, střelbu za pohybu, střelbu na silnou/slabou stranu, přechod z hlavní zbraně na záložní (pistoli) a ve finále střelbu zpoza auta (které přitom utrpělo ustřelení zástěrky, průstřel haubny a průstřel pneumatiky). Při těchto technikách už musí být bezpečná manipulace se zbraní absolutní samozřejmostí a člověk musí myslet na řadu dalších věcí. Z kursu jsem si odnesl tyto základní poznatky:

  • Škorpík je opravdu použitelný maximálně do těch 50 metrů, na kratší vzdálenosti a ve stísněných pozicích má navrch nad Sa58 (CZ858), které měli ostatní účastníci kursu, na větší vzdálenost se to ale obrací.
  • Při střelbě zpoza krytu je třeba si hlídat, jestli je venku i ústí hlavně – to že jsou venku mířidla a vidím terč, ještě nic neznamená.
  • Když střílet zpoza auta, raději zpoza cizího auta 🙂 Viz foto níže – to už asi ani Horst Fuchs a jeho Platinum Protector nevyleští…
  • Rozhodně to příště chce nezapomenout doma šátek (palestinu, sniper šálu, nebo tak něco) – popruh zbraně mě začal dřít ze strany do krku (a nebyl jsem jediný) – šátkem by se to dalo krásně podložit.
  • Raději se dobře krýt, než rychle střílet.
  • Střílet i akční situace spíš v klidu, aby byla jistota zásahu. Když se to tam nasype hlavanehlava, v terči moc děr nebývá.
  • A nejvíc zásadní věc! I při střelbě přes kolimátor je dobrý mít vyklopenou mušku od pevných mířidel – průhledem skrz kolimátor se to srovná do jedné řady s tečkou a střelba je přesnější. Navíc jsem tak byl schopen rychleji zamířit z nahození zbraně z ponosu.

Jinak obě zbraně (Škorpík i Glock) fungovaly naprosto bez závad, a to jsem střílel přebíjené náboje Limit, které si poslední dobou vysloužily nevalnou pověst (kvůli selhávkám). A pozor – teď to praskne! NEBUDU UPRAVOVAT TU POJISTKU! Jako že jsem se Škorpíkem střílel celý den, zajišťoval, odjišťoval…a ta pojistka je naprosto OK. Díky tomu, že je větší, s ní lze snadno manipulovat po hmatu. A do střeleckého ukazováčku mi vlastně už vůbec neleze (s výjimkou střelby z několika divných pozic :-)). Celý ten humbuk kolem pojistky je jen o tom, že to posuzují lidé, co to drží v ruce krátce. Při delším používání si na ní člověk zvykne a žádný problém není. S EOTechem trochu bojuju – stále nejsem schopen po nahození dostatečně rychle najít záměrný obrazec.

Všechny moje fotky z kursu najdete ZDE. A já se těším na nějaký další kurs…
Fotečky od Base47 najdete ZDE. Tři nejlepší fotky mě jsem si dovolil vypůjčit a jsou to tyhle:

foto by Base47 foto by Base47 foto by Base47

Příspěvek byl publikován v rubrice Armáda. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na Kurs Base47 – Puška lekce 2

  1. David napsal:

    Ahoj Seržo, prosím tě, co to máš za oblečení a vestu na fotkách? Hodí se mi inspirace 😉

    • Serža napsal:

      kalhoty US BDU ripstop
      combat shirt Mil-Tec (rukávy ripstop, tělo přiléhavý prodyšný materiál)
      boty MFH Desert Boots (tzv.Panamy)
      vesta Tasmanian Tiger Vest Base a na tom přes MOLLE sumky + nějakej camelbak od Condoru, myslím

  2. Pingback: Kurs Base47 – Samonabíjecí puška Speciál | Seržovo virtuální domeček

Napsat komentář